Inside – Outside
Na het succes van haar eerste solo-album waar ze online een miljoenenpubliek mee bereikte, komt Marlies nu met een gloednieuw album: Inside – Outside. Dit vormt de basis voor dit liveconcert, waarbij Marlies ook veel zal vertellen over de achterliggende gedachte van dit thema en haar composities.
Ook nu weer zijn haar pianocomposities betoverend en laten de filmische klanken de luisteraar zijn/haar eigen beelden vormen.
Maar Inside – Outside gaat niet alleen over onze rijke binnenwereld, maar ook over de buitenwereld. En vooral over de balans daartussen. Het is dus niet alleen verstilling; sommige stukken zullen je even wakker schudden en je weer in het hier en nu brengen.
Daardoor past de muziek van Marlies niet in één hokje. Haar stijl kun je hybride noemen: het is een mix van (neo-)klassiek, minimal music en jazz.
Marlies du Mosch is in de klassieke wereld geen onbekende. Haar werk is onder andere uitgevoerd door het Metropole Orkest in een uitverkochte grote zaal van Paradiso, bij het afscheid van dichter des vaderlands Ramsey Nasr. De gedichten van Ramsey Nasr waren door Du Mosch op muziek gezet en zijn onder andere uitgevoerd door solisten Viggo Waas en Ricky Koole. Daarnaast heeft ze voor André Heuvelman, voormalig solo-trompettist van het Rotterdams Philharmonisch Orkest, het album Enchantement geschreven. Tevens voerde Het Nederlands Blazersensemble haar muziek uit in Concertgebouw Amsterdam.
- Piano/composities: Marlies du Mosch
Speelperiode: gehele seizoen 2025-2026
Tijdsduur 70 minuten • Pauze mogelijk • Vleugel vereist
“De composities van Marlies zijn als schilderen met muziek en buitengewoon talentvol. Haar brede oriëntatie cq veelzijdigheid in combinatie met haar tomeloze ambitie bevestigen nogmaals haar kwaliteiten.”
Piet Souer – componist en voormalig bestuurslid Buma Cultuur
“Componiste Marlies du Mosch is in staat de complexe vormen en gedachten van Ramsey Nasr te vangen in een heldere liedvorm, ergens tussen pop en chanson. Haar melodieën liggen goed in het gehoor zonder de teksten te overheersen; vooral de meer sensitieve stukken komen daardoor erg mooi tot hun recht.”
Bob Zimmerman – componist/arrangeur o.a. van het Metropole Orkest